پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 240541
پايه‌هاي حکومت بايد مردمي باشد/ نظام بدون مردم معنايي ندارد
تاریخ انتشار : 1399/10/11 10:25:39
نمایش : 1336
رئيس بنياد مستضعفان کشور با بيان اينکه مردم ضامن و بقاي نظام جمهوري اسلامي هستند، گفت: پايه‌هاي حکومت بايد مردمي باشد چرا که نظام بدون مردم معنايي ندارد.
به گزارش پايگاه خبري تحليلي پيرغار، پرويز فتاح شامگاه چهارشنبه در نشست با مدير و عوامل کارخانه صنعتي دوده فام دزفول، نماينده مجلس و امام جمعه دزفول که در محل اين کارخانه برگزار شد، اظهار کرد: هنگام استخدام و جذب نيرو در شرکت‌ها، کارخانه‌ها و به طور کلي صنايع اولويت با نيروهاي بومي است.

وي بر رعايت عدالت اجتماعي در جذب نيروها تأکيد کرد و افزود: به دليل شرايط خاصي که کارخانه‌ها دارند، لزومي ندارد که صد درصد نيروها بومي باشند اما توصيه ما اين است که اکثر نيروها از افراد داخل همان منطقه باشند؛ ضمن اينکه لازم است اين افراد نيز با گزينش و بر اساس تخصص جذب شوند.

رئيس بنياد مستضعفان کشور در ادامه با گراميداشت ۹ دي، گفت: پيام ۹ دي اين است که مردم ضامن و بقاي نظام جمهوري اسلامي هستند چرا که هر فتنه‌اي که رخ مي‌دهد، مردم وارد ميدان مي‌شوند و آن فتنه و توطئه را خنثي مي‌کنند.

فتاح با بيان اينکه مردم عصاي موسايي رهبر معظم انقلاب اسلامي هستند، افزود: ما در حکومت‌داري بايد مردم‌داري کنيم و نبايد مردم را کنار بگذاريم چرا که اگر مردم از حکومت جدا شوند ديگر معنايي ندارد؛ بنابراين پايه‌هاي حکومت بايد مردمي باشد و رهبر نيز بر همين موضوع تأکيد دارند.

وي عنوان کرد: مردم ما خواسته‌هاي زيادي ندارند؛ در اين دو روزي که در خوزستان حضور داشتم، خواسته‌هاي مردم خواسته‌هاي حداقلي بودند که شدني هستند و نبايد مسئولان با بهانه‌هاي واهي از زير بار مسئوليت شانه خالي کنند.

رئيس بنياد مستضعفان کشور همچنين گفت: کارخانه صنعتي دوده فام (کربن بلک) دزفول يکي از بهترين کارخانه‌هاي بنياد مستضعفان است که در اين شرايط تحريم و با به‌کارگيري و استفاده از ظرفيت‌هاي داخلي به خوبي توانسته است عمل کند و مي‌تواند الگوي خوبي در کشور باشد؛ ضمن اينکه اقدام اين کارخانه که با تکيه بر توان داخلي در راستاي ايراني سازي گام بر مي‌دارد، نمود واضحي از اقتصاد مقاومتي و تجلي فرمايش رهبري مبني بر دقت کردن به نقاط قوت و توانمندي داخلي است.

فتاح با ابراز اميدواري نسبت به وارد مدار شدن فاز سوم اين کارخانه در بهار سال آينده، گفت: اگر روند کار به خوبي پيش برود، با توسعه اين کارخانه و فاز چهارم آن نيز موافق هستيم؛ ضمن اينکه لازم است بخشي از سهام کارخانه وارد بورس شود تا مردم نيز در سود اين کارخانه سهيم شوند و ارزش و دارايي کارخانه نيز افزايش يابد.

وي در ادامه بر لزوم توجه ويژه به کارکنان اين کارخانه تأکيد کرد و افزود: هر موفقيتي که در اين کارخانه به دست مي‌آيد حاصل تلاش کارکنان آن است؛ بنابراين توصيه مي‌شود که همواره از کارکنان کارخانه قدرشناسي صورت بگيرد و به مناسبت‌هاي مختلف پاداش‌هايي به کارکنان اهدا شود.

فتاح تأکيد کرد: بخشي از سود کارخانه دوده فام بايد براي رفع مشکلات محروميت‌زدايي و کمک به نيازمندان اين منطقه هزينه شود و عوامل اين کارخانه بايد نگاهي به مردم منطقه داشته باشند؛ اگر اين تفکر در تمام مناطق وجود داشت ديگر شاهد مشکلاتي نظير مشکلات مردم بندر امام که بي‌خانمان شده‌اند، نبوديم‌.

وي يادآور شد: در برخي مناطق چند ميليارد دلار براي برخي پروژه‌ها هزينه مي‌شود اما مردم آن منطقه از وضعيت مناسبي برخوردار نيستند، اين روال اشتباه و ناپسند بايد پايان يابد و بخشي از سود شرکت‌ها و کارخانه‌هايي که در استان خوزستان وجود دارند، به مردم تعلق بگيرد چرا که در اين صورت مردم نيز حافظ و حامي آن کارخانه خواهند شد.

فتاح گفت: شايسته است در هر جايي که از پول بيت المال و حکومت هزينه مي‌شود، مردم در سود آن سهيم باشند و منافع آن براي مردم ملموس باشد.

نماينده دزفول در مجلس شوراي اسلامي نيز در اين نشست، اظهار کرد: با وجود اينکه شهرستان دزفول نيروهاي متخصص و با سواد زيادي دارد اما متأسفانه کارخانه صنعتي دوده فام در زمان جذب نيرو به اين مهم توجه چنداني نداشت.

سيد احمد آوايي با تاکيد بر لزوم حفظ کرامت انساني کارکنان و کارگران در کارخانه جات شهرستان، افزود: در برخي کارخانه‌ها مديران گمان مي‌کنند که رزاق هستند و از موضع بالا به کارکنان خود نگاه مي‌کنند در حالي که رزاق خداوند است لذا لازم است اين مديران در کنار تلاش براي کسب روزي کارگران و کارکنان، متواضع و فروتن باشند.

وي در پايان خواستار مساعدت بنياد مستضعفان در راستاي کمک به کانون جلسات قران و پيگيري در جهت رفع مشکلات کارخانه جات فتح دزفول شد.

به گزارش خبرنگار مهر، رئيس بنياد مستضعفان در آخرين برنامه از سفر دو روزه خود به خوزستان از کارخانه صنعتي دوده فام دزفول بازديد کرد.

کارخانه صنعتي دوده فام دزفول به عنوان چهارمين کارخانه توليدکننده دوده صنعتي در ايران در سال ۹۱، در زميني به مساحت ۱۱ هکتار در شهرک صنعتي شماره ۲ دزفول به بهره‌برداري رسيد.

اين کارخانه داراي ۲ خط ۲۰ هزار تني توليد دوده سخت و نرم به طور مجزاست که با بهره گيري از جديدترين تکنولوژي توليد دوده در دنيا و مزاياي ويژه‌اي که اين تکنولوژي به دنبال دارد و توانايي توليد ۱۴ گريد از انواع محصولات دوده صنعتي را دارد.

مواد اوليه مورد مصرف در اين صنعت، پسماند واحدهاي پالايشگاهي و پتروشيمي و همچنين روغن قطران زغال‌سنگ است.

علاوه بر صنعت تايرسازي، صنايع قطعات لاستيکي ديگري همچون تسمه نقاله براي ساخت محصولات خود از مواد اوليه شرکت دوده صنعتي فام استفاده مي‌کنند.

اين شرکت براي ۱۴۸ نفر اشتغال‌زايي مستقيم و براي هزار نفر به صورت غيرمستقيم اشتغال‌زايي کرده است و با راه‌اندازي فاز سوم ميزان اشتغال مستقيم اين کارخانه به ۲۰۵ نفر خواهد رسيد.

منبع:مهر

 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html